Party

I kväll är det party! Asa fyllde 42 tidigare denna månad och därför är det party hemma hos henne och Andreas.  Ska man på födelsedagsfest vill man ju ha med en fin present, men vad köper man till en kvinna som förmodligen har det hon vill ha redan, kanske en spabehandling, så fick det bli. Jag förstod utan att ens försöka, att till detta behöver jag hjälp. Därför frågade jag Rie, en mamma på skolan. Oj, oj, oj, då blir det aktivitet. Hon konfererar med några andra mammor om tips, de ringer runt och frågar om priser mm, Rie sammanställer en lista med några förslag på skönhetssalonger/spacenter inkl. broschyrer och utskrifter från nätet. Jag väljer utifrån det ut vilken som ligger hyffsat nära Asas hus och som verkar bra. Rie ringer sedan dit och meddelar att jag (en alien) kommer att komma dit och köpa ett presentkort.
Efter jag lämnat Maja i morse cyklar jag då dit, till Royal Body Conscious. Jag gläntar försiktigt på dörren och smyger in. Tjejen som jobbar där pratar i telefon men avbryter samtalet direkt då hon ser mig. Hon kommer bugandes fram och jag behöver inte ens säga mitt ärende, att just jag är jag förstår hon då hon ser mig. Mitt nästa ärende kunde jag ställa in, för presentkortet var inslaget i ett jättefint paket, som i sin tur låg i en fin lyxpåse. Sedan tackar jag för mig, då händer det! Hon går ner på knä och bugar med pannan en hårsmån från golvet.  En märklig känsla för mig som står under jantelagen. Jag hade helst velat säga till henne att jösses res dig upp, det är ju bara jag, en vanlig människa. Men vem vet, jag kanske föds till prinsessa och drottning i mitt nästa liv så då kan det ju vara bra med lite övning.

Det är lätt att tro när man läser detta att jag köpte det absolut exklusivaste de hade, så är inte fallet.

Kommentarer
Postat av: kicki

ÅÅÅÅÅÅHHHHHH vad underbart jag får tårar i ögonen....tänk att, inför julruschen i salongen att JAG inför alla stressade köpgalna kåta män som måste hitta den perfekta gåvan ska gåner på knä o buga mig djupt.....Service på höööög nivå....janne sas carlsson släng Dig i väggen

2007-09-21 @ 22:12:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0