Åldervård

Något jag verkligen fascineras av här är hur de vårdar alla träd och växter. Man kan tro att japanska träd aldrig tappar barr eller blad för det är alltid soprent under dem. Jag cyklar genom det stora palatsområdet varje dag, där finns givetvis flera tempel/palats men också ett enormt stort grönområde med en massa olika träd. De visar stor respekt för träden, deras åldervård av träd är verkligen väl fungerande.
En fråga jag har är vad det kan stå på skylten bredvid detta träd (bilden nedan) som uppenbarligen stupat, jag tar för givet att man forslar bort ett träd som ramlat, istället har de satt ett skyddande staket runt den blottade roten och låtit trädet ligga kvar.
image312

  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0