Huset fullt

image337Igår, en ledig måndag, var Majas dagisgrupp hemma hos oss. Alla kom punktligt kl. 15. Givetvis har de fint förpackade presenter i fina små påsar. Det som man i regel har med sig då man är bortbjuden i Japan är kakor eller bakverk i fina förpackningar, även frukt är vanligt att ge bort men då är det de fina frukterna, de som är extra dyra, t.ex. kostar en normalstor nätmelon i fin förpackning drygt 100 kr, en klase vindruvor 60 kr, så det är fiiiina frukter. Det var bara två pappor som kom, och de kom lite senare. Till de män som var kvar hemma fick respektive ta med sig en matlåda när de lämnade vårt hem. I annat fall ligger ansvaret på kvinnan att laga något till mannen då hon kommer hem. Vi hade det jättetrevligt och de tyckte faktiskt att mina Sushirullar (fyllning; tonfisk, crabfish, lax) och teriyakikycklingen var goda. Alla gick i samlad trupp 19.30. När jag vågade mig upp i Majas rum för att se på slagfältet så visade det sig att det var städat och fint!

I morse när Ola lämnade flickorna på skolan så lämnades alla rendiskade plastlådor tillbaka, flera var fyllda med nya goda kakor som tack.  Man kan inte annat än trivas här! Kakor är ju så gott!

    

Kommentarer
Postat av: Lena

Åh, vad du är duktig som bjuder hem hela dagisgruppen! Hoppas kycklingen var god! Vi ses snart!

2007-10-09 @ 15:43:22
URL: http://lenazache.wordpress.com
Postat av: kicki

Jag tror jag skulle stormtrivas i japan,alltid ordning och reda och KAKOR,jag som både älskar att äta kakor och att baka....Allt låter hela tiden så välorganiserat..mmmmgillar det Kram Kicki

2007-10-10 @ 22:05:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0