TV-pejling

Precis nyss ringde det på dörren, en man i svart kostym med en liten apparat i handen börjar prata japanska med mig. Jag frågade om han kunde prata engelska, han skakade nekande på huvudet. Men det var inte helt rätt, han kunde faktiskt åtminstone ett ord; TV fee. Jag pratade på om att vi bor här tillfälligt och snart ska flytta osv, jag ville inte säga (hm, ljuga) att vi inte har en TV eftersom barnen stod i dörrhålan och lyssnade. Förmodligen förstod han inget av vad jag bubblade om, han bockade och gick iväg.

Kommentarer
Postat av: Tina

Sååå, när ni flyttar hem kan du använda det tricket när Radiotjänst knackar på. Prata bara japanska...Vi hr just fått upp vår stora nya TV på väggen. Synd bara att den hänger lite snett... Annars artar det sig bra, sakta men säkert tar vi oss bort från byggarbetsplatsstatus. Kram på er!

2007-11-03 @ 08:20:14
URL: http://[email protected]

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0