Tonåringar

Vi har som ni vet besök. De är tonåringar. De var inne i en mataffär idag, en billig sådan, en 99-shop där allt kostar ca 5.50 kr. Det man köper då man är 19 år är nudlar att äta till lunch, chips och läsk. Jag tjuvlyssnade på deras konversation under lunchen om skillnaden på nudlarna (3 för 10) hemma mot här, de jämförde skillnaden på chipsen och även skillnaden på läsken. Läsksorterna var fanta och cola, ingen större skillnad hade jag kunnat berätta innan de började sin djupdykning i den japanska kulturen. Lite kultur är det, ungdomskulturen här är starkt påverkad av väst.


Kommentarer
Postat av: Nåke-san

Hallå...
Du måste visa dem en bra sushirestaurant som de kan äta på då de är fullärda i konsten " Hur man äter sushi rätt" efter att ha studerat en 5 min lång instruktionsfilm..Hmm..Nudlar är ju gott emellanåt, jag antar att de inte har mer eller mindre nyttigheter i sig än de här hemma i Svedala..Shack....jo även en blind höna...hi..hi..Duktigt av Ester..Men att Ola-san kan spela är ju för mig en nyhet..Kommer du ihåg Kasparov..?..världsmästare..!..oxå en elev till Nåke-san..Bra att ungdomarna får cykla lite, mellan Nudelfrossorna, då de kommer i lite bättre form. Tack för att de får vara hos er och stöka till det lite..Det känns bra att de har erfarna "Svepaner" att fråga om goda råd när det behövs. Här i S är det lite varierat väder, allt från fuktiga 0*-+1* dagar med underkylda glashala vägar till -5* med snö hängandes i luften som inte vill falla ned till Nerikeslätten..Jag önskar er en fortsatt trevlig dag och hälsa alla Japaner../Nåke-san

2007-11-21 @ 12:52:51
Postat av: Lena-san

De har visat mig filmen, så jag blev helt brutalt medveten om alla misstag jag gjort under alla mina sushiluncher. De får fixa sina luncher själva (nudlar, chips, läsk) men jag försöker styra upp det med en näringsrik middag med fisk, grönsaker och ett glas mjölk så att de får lite rosor på kinderna.

2007-11-22 @ 00:21:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0