Tillbakablick

Jag agerade fotograf för Majas grupp förra tisdagen då skolan firade Halloween med buller och bong. En annan förälder hade uppgiften att göra en DVD, slideshow, med insamlade minneskort från alla som var fotografer, därför har bilderna inte barit tillgängliga för mig förrän nu när minneskortet är hemma igen.  Allt är som vanligt minutiöst planerat.
image377
Inför firandet skickas information till butikerna i området om kommande spektakel. Det resulterade i att alla KIS elever kunde håva in en massa godis när de tågade i parad runt kvarteret utklädda till tänderna. Det är inte bara barnen som klädde ut sig, lärarkåren var utklädda till karaktärerna i Stjärnornas krig. Det är skolans rektor som är Boba Fett. Ester var mumie, Maja var en kombination av fe, prinsessa och en finare variant av häxa (men häxa fick vi inte säga för då blev hon sur). Majas klänning fick vi av Cumlins i somras, Tack för den!
På morgonen samma dag hade Maja och jag följande dialog;
- Går prinsessor på toaletten?
- Jajamensan, de både kissar och bajsar.
- Prinsar också?
- Japp.
- oj då.......
Observera bilden nedan där Maja fiskar upp en vattenballong, det är en vanlig aktivitet här i Japan på bl.a. festivaler, det finns med på vår tavla i det förra inlägget.

    

I dag har jag klippt håret. För det första är det första gången på 18 år (!!!) som någon annan än Ylva klipper mig, för det andra är jag i Japan och blev klippt av en tjej som inte kunde någon engelska, så jag tycker faktiskt att jag var modig (och desperat). Jag är i alla fall nöjd, jag försökte ta kort på mig själv för att visa här i bloggen men tyvärr gjorde de inte verkligheten rättvis  ;-)
Sammanträffande nog så är det Ylvas födelsedag i dag, GRATTIS Ylva!

Kommentarer
Postat av: Tina

Se till att någon annan tar en bild av dig. Det här vill vi ju se! Det är stora grejer!

2007-11-07 @ 10:03:49
URL: http://tinaostefan.blogg.se
Postat av: Ann och Markus

Diskussionen om prinsessor går på toaletten, har långbyxor, äter mat samt hjälper till i trädgården har vi också haft ett antal gånger här på Gotland.

2007-11-07 @ 22:26:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0