R eller L

När man ska göra sig rolig och härma Asiater när de pratar engelska är det ju som alla vet bara att byta ut R mot L och vice verca. Det kan ibland trassla till sig i konversationen, jag stod och småpratade om helgen med en mamma på skolan som jag inte har pratat speciellt mycket med:
- We went to play in a tempel.
- Oh, is it really OK to play in a tempel?
- No, .... play!  hon satte ihop handflatorna och bugade som man gör framför en Budda. (tihi)

image177Igår var jag och Izumi på Hyakumanben Handmade Goods Market, en marknad som hålls den 15:e i varje månad i ett Shrineområde 10 min promenad från vårt hus. Det fanns massor av härliga grejer - framförallt keramik och smycken - så nu vet jag vad jag ska göra följande dagar med datum den 15:e.






Kommentarer
Postat av: Carina

Smycken gillar vi eller hur! Det kan man liksom aldrig få för mycket av!
Vilken härlig bild det här var tycker jag!

2007-05-18 @ 07:24:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0