Ny look i hem & blogg

Min blogg har ett nytt utseende, mer Japanskt passade bättre tyckte jag :-)

Jag skulle egentligen ha läst Psykologi alternativt fixat med mitt nyinköpta fotoalbum men fastnade istället med att klistra ihop en ny topp-bild och prova olika färgkombinationer.  Kul var det i alla fall.

image205Gällande fotoalbum har jag letat de senaste 4 månaderna efter fotoalbum, i går hittade jag äntligen det jag sökte. Här verkar det nästan bara finnas fotoalbum med plastfickor alternativt skyddsplast.

..............

Vårt hem här i Kyoto är tyvärr inte speciellt japanskt, skulle gärna ha skjutdörrar av rispapper mm.

Vi har nu försökt att göra hemmet mer Japanskt. Det första steget var nya mattor av strå, påminner om Tatamimattor tycker vi.

image204När jag i söndags var i Nara lyckades jag hitta ett fint tygstycke att hänga vid dörren, många/de flesta restauranger och en del hem har dessa skynken / tygstycken hängande för entrén, nu har vi det med!

(För er som tycker det verkar opraktiskt så är det tudelat så att man lätt slinker genom de 2 delarna av tyg).


















Kommentarer
Postat av: ZOL

Åh, så fint det blev med gardinen! Tusen tack för senast! Det var så kul och så trevligt! Tyvärr blev jag förkyld och febrig på måndagen (på tåget hem) och har legat i sängen ända tills nu. Har ingen feber längre men ska ta det lungt idag.
Vilken fin blogg du har och bilderna från Kyoto är helt underbara, speciellt geishan. Kram till dig och familjen

2007-05-30 @ 02:53:46
URL: http://blogg.aftonbladet.se/159
Postat av: Lena

Tack själv, vi hade verkligen trevligt tillsammans!
Efter att vi hade skiljts åt gick jag ca 50 m sedan såg jag stationen, så det var tur att jag inte tog taxi :-)
Hoppas du fick några uppslag inför artikeln, hoppas att jag får läsa den.
Kram Lena

2007-05-30 @ 09:39:53
Postat av: Tina

Det blev supersnyggt och väldigt japanskt! Jaa häftigt med skjutdörrar av rispapper! Tänk så många foton du måste ha att arrangera, du som gör det så prestationsångestskapande bra! Själv har jag helt nyligen fått igång min fotoskrivare som jag bara ägt i två år...
Kram!!

2007-05-30 @ 13:01:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0