Fiskar

Nu är ett konstprojekt färdigt på skolan, eleverna har arbetat med bambu och rispapper. Resultatet blev en mängd lysande fiskar som nu hänger utanför Mangamuseet, helt otroligt häftigt!

image175

image176

Lördagen hade vi (som vanligt :o) ) picknick vid floden. Det speciella denna lördag var att vi var en massa svenskar, det var 6 Micronic-killar (3 som bor här inkl Ola, 3 på kort jobbuppdrag), jag och Asa. Grillen tändes redan 16.30 och vi satt och åt, drack och pratade, väääldigt trevligt och mysigt.

Igår var det mors dag här i Japan. På dagis hade de bakat kakor till mammorna vilka vi mumsade i oss redan i fredags, igår fick jag en fin T-shirt. Nu undrar jag hur jag kommer att firas den 27 maj, då det är dags igen!!!

Igår var vi på ett enormt häftigt ställe, Budo-center. Det var Aikiodouppvisning. Ester har börjat på Aikido men bara varit med i 1½ månad så hon fick titta på när de övriga visade sina färdigheter och genom det avanserade i färg på bältet. Det visade sig dock att det finns 3 nivåer på det turkosa bältet som de i Esters grupp har så en del blev lite besvikna. Byggnaden var format som ett tempel, ett jätterum med mjuk matta på en stor yta i mitten och vi åskådare fick sitta på det tatamitäckta golvet runt om. Även Esters Aikidolärare var med i en uppvisning, det var han och en till som attackerade och framför allt försvarade sig med långa svärd (hu). Aikido är försvarsteknik mer än attack.

Samurajerna sa: "Dra aldrig ditt svärd utan en god anledning".

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0