Talangshow

Idag var det sista dagen på terminen för våra flickor, 3:e terminen börjar den 2 april, så nu är det vårlov. Solen skiner och det är drygt 20 grader varmt, toppen.
Terminen avslutades med en talangshow. För mig innebär det att några barn har övat på någon sång från senaste melodifestivalen med hopprep som mikrofon och sjunger glatt, högt och gärna falskt för publiken, superstolta över hur bra de är.
Det var 10 nummer som vi fick njuta av. Jag var helt chockad när jag nummer efter nummer får se små barn spela Bach helt felfritt på fiol eller Beethoven helt felfritt på piano, herre gud, jag har ett sjå att få mina barn att göra läxor och borsta tänderna.....

Kommentarer
Postat av: icki

Nu får du börja ligga i så vi får en stor show av era barn när ni kommer hem.......Maja på violin Ester på cello yeah yeah

2007-03-23 @ 17:02:13
Postat av: Mona

*Ler stort*
Det värmer ett modershjärta att höra om din flickor - alldeles vanliga och "barnliga barn"..:)
Sunda flickor som ges tillfälle och utrymme till att "bara vara barn" - Bachsymfonier lär det finnas tid till framöver om det är det som lockar...:)
Vårlov...Det låter ju underbart! Massor av tid till att bara njuta av stunden...

Ha en underbar helg nu, tillsammans med flickor och loverboy...:):)

Stor Kram från mig!!

2007-03-23 @ 17:49:54
Postat av: Yvonne

Se så lätt det är att forma de små liven... Eller inte?! Ni får helt enkelt sluta gå på avslutningar;) Puss

2007-03-26 @ 19:36:20
URL: http://yvonnesblogg.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0