Hjälte i tights

I dag var det Kyotos halvmarathon. Ola sprang, hans kollega Andreas och ytterligare ca. 8 000 sprang. Förra fredagen konstaterade Ola att det bara var 2 veckor kvar att träna, eller .......oj det är ju bara 1 vecka kvar. Den senaste veckan har han alltså tränat efter ett stentufft schema, ätit kolhydrater och haft en mental tränare. Eller inte, han har jobbat över måndag till torsdag och stupat osprungen i säng mitt i natten. Peppningen har jag stått för i form av; du fåååår inte springa mer än max 1 mil för annars går du sönder.

Dagen kom, han sprang, min hjälte!

Kruxet är att hålla vissa tider, kommer man inte förbi 5 km inom en viss tid plockas man bort och blir placerad i en buss tillbaka till startplatsen. Milen måste springas på 1 tim, min hjälte sprang den på 59 min, den 10 år yngre kollegan Andreas sprang på 61 min och fick en sittplats på bussen. Ola svävade vidare mot nästa tidskontroll 13,8 km vilken ska passeras inom 1 tim 19 min, han kom dit något senare och fick pusta ut på bussen tillbaka till startplatsen där Andreas redan väntade.

    

Kommentarer
Postat av: Mona

Jo jag tackar ja, inte dåligt..:)
Och buss tillbaka, kan ju inte bli bättre..:):)

Själv åker jag till Kvitfjell (Norge) i morgon och åker slalom. Då jag egentligen ALDRIG har stått på ett par slalomskidor innan ( inte heller de 7 gossar jag ska åka med ) - så kommer detta bli en tripp av sällan skådat slag!
Ve den som råkar komma i min väg!! :)

Med önskan om en skön vårvecka till er alla, later on!!..:)

2007-03-11 @ 08:54:29
Postat av: Yvonne

Vad gör att han tror att han måste/vill/ska springa... Modigt (eller dumristigt) i den där åldern är väl hjärtsvikt viktigare än bragder;)Eller så gäller det bara mig, efter sig själv dömer man andra... Du vet ju redan vilken krass inställning jag har till saker som bragder och hjältar och sånt. Men bra gjort var det i vilket fall! Har han börjat träna ännu till nästa lopp?

2007-03-11 @ 17:39:36
URL: http://yvonnesblogg.blogspot.com
Postat av: Lena

Självklart tränar han vidare, han fick blodad tand. Bragder är viktigt, vem vill inte vara hjälte? .....eller ett modetroll i lågt skurna jeans?

2007-03-12 @ 02:27:09
Postat av: Eva Widell

Hej Lena och alla andra

I helgen kom våren även till Stockholm. Härligt kändes det. Micke var tom ute och skottade bort lite i snöhögarna för att de skulle smälta snabbare. Tova undrade hur det gått till, men det var ju bara Gubben Tö som varit här. Just nu är det Vattkoppor här hemma, puh. Vi började med Sportlov i Kläppen - härligt dock fångade Lucas och Irma influensan och irma fortsatte även efter hemkomsten så det var hemma hela förra veckan i princip med lite flängande fram och tillbaks till jobbet. Micke var hemma på torsdagen för att vi skulle vara riktigt ordentliga föräldrar och se till att hon verklgien var frisk. På kvällen upptäcker vi prickar - ja så var det en vecka till. Och givetvis prickar mina föräldrar in dessa två semester veckor. måtte de ha det skönt på Madeira. Dessutom har hon inte mer än 7 koppor så hon är väldigt pigg och uttråkad på sin mamma som försöker jobba lite. Undrar hur många gånger hon har sett Kajsa Ko under dessa veckor - vill inte ens försöka räkna- usch vilken dålig mamma man är.
I torsdags var Mikael och jag bjudna av en leveerantör på Lena PH & Orup på China med middag på Berns innan. Jättegod mat och en mycket bra 3 timmar lång show ( inkl paus) - rekommenderar varmt. Hade inga stora förväntningar eftersom Lena PH´s musik väl aldrig varit något vi lyssnat på. Men som sagt klart bra!.
Ha det gott/ kram eva

2007-03-12 @ 09:57:26
Postat av: Lena

Vad skönt med vår även om den ofta har sällskap med förkyldningar, dock ej vattkoppor vad jag vet :-)
Här har det blåst småspik på tvären idag så jag längtar hysteriskt efter värmen, den har visat sig men bara några enstaka dagar.
Låter trevligt med en utekväll med show, maken och god mat även om Kajsa Ko i hemmets lugna vrå inte ska underskattas.

2007-03-12 @ 11:56:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0