We going on a dragon hunt

I förmiddags var det Dragonshow på skolan. Det var de yngsta, Majas grupp (3-4 år) som uppträdde inför hela skolan och sina föräldrar. Tufft jobbat tycker jag, det har snickrats och byggts på deras självförtroende och nu vågar de - och framför allt blir de glada av - att uppträda inför stor publik, känns fantastiskt bra i mammahjärtat. Maja var suverän, sjöng högt och pratade så att alla hörde. Jag var så stolt!
Publiken satt i mitten och showen utspelades runt oss. De gick som sagt på drakjakt. I Sverige har jag hört en liknande version men då är det tigerjakt, man möter olika hinder som man antingen få gå under, genom eller över. De tog sig förbi alla olika hinder och till slut var de framme hos draken som fick presenter som de hade i sina hemmagjorda ryggsäckar. Av Maja fick draken en solros (sunflower som den heter numera enligt Maja :-)).





image257

Kommentarer
Postat av: Tina

Tror jag det att du är stolt! Med sådana ungar! Blir fint med Täby Friskola för Maja också? Ingen scenskräck i sikte! Kram Tina

2007-06-14 @ 18:34:57
Postat av: kicki

Gud va duktig hon är,hon har verkligen anpassat sig.Du ska vara superstolt såklart......Nu kommer ni snart hem ...jag längtar Kram på er alla

2007-06-14 @ 20:57:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0