Alien-card

Jag var precis och hämtade mitt Alien-card, ett registreringskort. Det krävs för att t ex kunna öppna bankkonto, skaffa medlemskap mm.
Jag slog upp Alien i eng-sve ordbok för att jag bara kopplar ordet till den där mysiga filmen med samma namn:
Engelskt uppslagsord
alien
Svensk översättning
främling (substantiv)
person från ett annat land (än ens eget)
främmande, olik, oförenlig, motbjudande (adjektiv)


...... så jag kan fortsätta att ha den kopplingen.  Det finns fler ord som gör min panna rynkig, i visumet står jag som beroende (depended), varför kan det inte stå lyxfru eller upptäckare eller något som inte drar åt fel håll gällande min syn på mig själv som en självständig, Oberoende och stark kvinna.

....sumasen

Kommentarer
Postat av: henrik

...samma tanke hos mig... Jag kan dessutom inte låta bli att skratta åt kolumnen "Householder" på kortet (min frus namn står där, jag är också bara en dependent). Dessutom har vi olika efternamn, och det ställer alltid till med förvirring. Jag fick inte ens köpa mobil med förmånligare familj-abonnemang, det blev för misstänksamt med två olika efternamn. Så mitt telefonabonnemang registrerades på min householder...

/henrik i Osaka

2007-11-16 @ 03:25:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0