Skolstart

Skolan har börjat, för barnen alltså. Min börjar nästa vecka. Jag ska läsa Psykologi i arbetslivet 30 hp och HR-arbete i praktik och teori 15 hp, fantastiskt smidigt att kunna läsa på distans. Det man missar när man läser på distans är tyvärr det sociala med kurskamrater, men jag får hålla tillgodo med alla jag träffar dagligen på KIS, barnens skola. Maja går nu på pre-K (pre- kindergarden), innan sommaren gick hon på pre-school, nu kallar hon de som börjat på pre-school för bebisar, inte retfullt eller illa menat, men hon tycker de är sååå små.

I kväll åker Ola, Ester & Jens (Olas kollega) till Osaka IGEN för att se live då svenska guld håvas in. Jag och Maja får hålla till godo med att titta på VM i japansk TV istället, det blir tyvärr försent för Maja om vi också följer med.


I måndags då skolan började hölls det en välkomstlunch i skolans gymnastiksal. Vi fick ta med oss något ätbart att ställa på buffébordet, notera ägg&kaviar-snittarna framför Lie (uttalas Rie) med vit blus.

image301

Ett tips är att klicka in och läsa olas ord, han har varit väldigt aktiv i sitt bloggande på sistonde.


Kommentarer
Postat av: Tina

Vilken buffé! Skulle ju kunna få vem som helst att längta tillbaks till skolan! Gick sommarens tentor vägen förresten?

2007-08-29 @ 09:57:21
URL: http://tinaostefan.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0