Bazaar

Om drygt en månad ska det bjudas Bazaar på skolan. Jag har fått äran att göra reklambladet som ska tryckas och skickas ut så att vi får många besökare. Reklambladet är nästan klart, jag har haft ett sjå att lista ut hur man skriver med Japanska tecken (texten ska vara på eng och japanska), men nu vet jag. Det betyder inte att jag kan det, för det finns väldigt många olika tecken och i mina ögon ser en del väldigt lika ut, lätt att förväxla. Jag har lyckats att skriva rubriken - Bazaar - med tecken, det tog mig ca 1½ timme att hitta rätt (förhoppningsvis rätt). Min plan är att få med mig en kunnig  japanska hem hit så att det blir lite effektivare att slutföra mitt uppdrag.

Under Bazaaren ska vi sälja smaker från olika delar av världen. Från ståndet med den svenska flaggan på ska det säljas kalla pannkakor med socker i, vi är de enda svenskarna på skolan så då förstår ni vad jag ska göra lördagen den 27 maj, dagen före Bazaaren. Tur att jag fyllt 41 så att jag har ett förkläde.

Stor GRATTISKRAM till Ellen som fyller 9 år idag!!!!!!


Kommentarer
Postat av: kicki

Lena vill bara jag dig ett tips inför ditt pannkaksrace....gör smeten kvällen innan..jo dom blir mycket frasigare,godare smakar mindre mjöl....se så lyd nu! Vi här hemma vill inte skämmas för våra pannkakor! Förkläde på!!!!!kram

2007-04-17 @ 20:40:49
Postat av: ZOL

Hej Lena!
Så kul att du hittade mig- nu har jag hittat dig! Har läst din blogg- inte allt- men mycket. Roligt att jämföra våra intryck och upplevelser.
Hur hamnade ni i Kyoto? Mannens jobb förstår jag men vad arbetar han med? Är riktigt advundsjuk på ert moderna hus med centralvärme!! Och alla elektronik. Det har inte vi!
Vi måste ses! Hiroshima är värt ett besök!
För oss med tre tonåringar är det svårt att få ihop hela familjen till helgutflykter. Dels beroende på allt skolarbete under helgen ( de går i HIS här- motsvarigheten till KIS)men även kompisar och pojk- och flickvänner!
Här finns inga svenskar och jag längtar verkligen att kunna tala svenska med någon annan än familjen.
Mitt telefonnummer: 082-247-2737
Lycka till med pannkakorna!
Bästa hälsningar Lena Zachrisson (ja, jag heter oxå Lena!)

2007-04-18 @ 02:20:14
URL: http://blogg.aftonbladet.se/159

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0